De club heeft er even op moeten wachten maar het nieuwe Were Di paviljoen kan in gebruik worden genomen. Tegelijk komt Were Di Tilburg ook met een nieuw logo. De club laat weten dat de omni vereniging met het spiksplinternieuwe paviljoen en nieuw logo “toekomstproof” is.
Het paviljoen zal vanaf 2 april in gebruik worden genomen met een officieuze opening. De officiële opening staat gepland voor 24 en 25 juni. Were Di kennen zal dit wel gepaard gaan met een spetterend freest.
Nieuw paviljoen Were Di Tilburg
De eerste plannen voor een nieuw paviljoen voor Were Di dateren al vanuit 2010. Nu enkele jaren is het dan zover en kan de club het nieuwe paviljoen in het eerste weekend van april in gebruik nemen.
Het oude clubhuis dateert uit 1980 en moest toen 600 leden een thuis bieden. Were Di Tilburg is hard gegroeid en was toe aan een verbeterd onderkomen. De vereniging Were Di Tilburg telt namelijk drie keer zoveel hockeyers, tennissers, jeu de boulers en beachvolleyballers. Verbouwen van het oude clubhuis bleek geen optie.
Het nieuwe Were Di paviljoen is ontworpen door Bedaux de Brouwer uit Goirle. Het gebouw heeft een houtskelet met veel glas. Hierdoor os een doorkijk naar bijna alle velden mogelijk is. De nieuwe bar verdeelt de ruimte in tweeën. Het paviljoen is voorzien van een open haard en heeft zeven kleedkamers voor de hockey. Twee kleedkamers zijn specifiek voor de individuele sporten.
Natuurlijk heeft het nieuwe paviljoen ook twee kleedkamers voor bondsscheidsrechters wat een verplichting is vanuit de KNHB.
Bijdrage gemeente paviljoen Were Di Tilburg
Het ontwikkelen en bouwen van een nieuw paviljoen is een kostbare aangelegenheid. Gelukkig heeft de vereniging ook een bijdrage ontvangen van de gemeente Tilburg. Met de 1,2 miljoen euro van de gemeente is het paviljoen neergezet.
Hetzelfde bedrag heeft de vereniging zelf bijeengebracht. Zodat ook de sportvelden en het terrein om het paviljoen gemoderniseerd zijn.
Nieuw logo voor Were Di
Naast de opening van het nieuwe paviljoen introduceert de vereniging ook een nieuw logo. Een logo dat beter aansluit bij de huidige tijd. Het logo is ontworpen door Linda van Eijndhoven, eigenaar van ontwerpbureau studio x-hoogte in samenwerking met een tijdelijke huisstijl commissie.
Behouden Werediaanse leeuw
Belangrijke eisen die gesteld werden aan het nieuwe logo waren geschiktheid voor gebruik in sociale media en het behouden van de Werediaanse leeuw. In het nieuw logo heeft de leeuw een nieuw en fris uiterlijk gekregen. Deze trotse Werediaanse leeuw straalt moed en overwinning uit.
Het groen en oranje blijven gehandhaafd. Het nieuwe logo zal per 2 april gefaseerd ingevoerd worden.
Zie de site van Were Di voor meer informatie over het nieuwe Were Di paviljoen en het nieuwe logo. Plus een overzicht van de eventuele festiviteiten rondom het nieuwe paviljoen.